مسیر یادگیری

برای یادگیری عمیق زبان ترکی و کسب مدرک معتبر چه مهارت هایی نیاز داریم؟

دوست داری همین امروز شروع کنی؟ دوره رایگان برات مناسبهآموزش رایگان ترکی استانبولی
بهترین جاهای دیدنی ترابزون

بهترین جاهای دیدنی ترابزون ترکیه [آشنایی با ۶ جاذبه گردشگری ترابزون]

شهر ترابزون ملقب به مروارید دریای سیاه، تبلوری از طبیعت خیره‌کننده، هوای تازه، جنگل‌های زیبا و سرسبز و مکان‌های تاریخی باشکوه ترکیه است. این شهر در نزدیکی مرزهای گرجستان است و حدود ۱ کیلومتر از استانبول فاصله دارد. همچنین در فصل تابستان آب‌وهوایی گرم و مطبوع و در فصل زمستان سرد و مرطوب به همراه برف و باران فراوان دارد. ترابزون سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر جهان است که اوقات فوق‌العاده‌ای را برای آن‌ها رقم می‌زند. در این مطلب قصد داریم تا ۶ مورد از زیباترین جاهای دیدنی ترابزون ترکیه را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به این شهر دیدنی و تاریخی را دارید، خواندن این مقاله را برای پیدا کردن جاذبه‌های گردشگری ترابزون از دست ندهید.

بررسی شعر های ترکی استانبولی در وبلاگ زبان ترکی

شعر های ترکی استانبولی؛ آشنایی با شعر ترکی استانبولی با ترجمه فارسی

اشعار معروف یکی از روش‌های منحصر‌به‌فرد یادگیری هر زبان جدیدی محسوب می‌شود. در ترکی استانبولی، اشعار منبع غنی از زبان، فرهنگ و احساسات را ارائه می‌دهند. در نتیجه درک زبان‌آموز از ساختار گرامری و واژگانی این زبان زیبا افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله برخی از شعر های ترکی استانبولی شاعران معروف مانند اورهان ولی، ناظم حکمت، کمال بورکای و یونس امره به همراه ترجمه فارسی آن‌ها بررسی خواهیم کرد. اگر از علاقه‌مندان به دنیای شعر و شاعری و یادگیری زبان ترکی استانبولی هستید، خواندن مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

جاهای دیدنی آنکارا؛ معرفی ۷ مورد از جاذبه‌ها و تفریحات ۲۰۲۴

جاهای دیدنی آنکارا؛ معرفی ۷ مورد از جاذبه‌ها و تفریحات ۲۰۲۴

هنگام سفر به ترکیه، همه افراد فقط به‌فکر بازدید از مقصدهایی مانند استانبول و آنتالیا هستند؛ چه اشتباهی! آنکارا به‌عنوان پایتخت ترکیه، مملو از مکان‌های تاریخی، دیدنی و طبیعت زیبا است. مکان‌هایی مانند موزه تمدن‌های آناتولی، آنیت‌کبیر، محله ارگ، ویرانه‌های هاتوشا، روستای بیپازاری، دریاچه ایمیر و برج اتاکوله از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آنکارا ترکیه هستند؛ باهدف تجربه سفری لذت‌بخش، در ادامه شما را با این مناطق دیدنی آشنا می‌کنیم.

آشنایی با مراکز خرید آنتالیا؛ مقایسه بهترین و ارزانترین مراکز

آشنایی با مراکز خرید آنتالیا؛ مقایسه بهترین و ارزانترین مراکز

آنتالیا یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه، با داشتن مراکز خرید عالی مانند مرکز خرید آنتالیا، نوامال، میگروس، پارک اوزدیلک، مارک آنتالیا، آگورا و ترا سیتی مقصدی عالی برای تفریح و خرید است! در این مراکز خرید، طیف وسیعی از برندهای معروف پوشاک، جواهرات و لوازم آرایشی مانند H&M، Koton و Mango نمایندگی دارند. چه قصد سفر تفریحی و چه قصد مهاجرت به این شهر را داشته باشید، شناخت بهترین و ارزان‌ترین مراکز خرید در آنتالیا به شما در تجربه خریدی لذت‌بخش کمک می‌کند؛ در این مقاله ۸ مورد از معروف‌ترین مراکز خرید آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی ۶ رمان ترکی استانبولی؛ معروف‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های ترکی

معرفی ۶ رمان ترکی استانبولی؛ معروف‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های ترکی

رمان‌های ترکی استانبولی به‌واسطه داستان‌های عمیق و شخصیت‌های پیچیده، همه را مسحور و متحیر می‌کنند! بهترین رمان‌های ترکی، موزه معصومیت، پسر استانبولی، نام من قرمز است، مدونا با پالتو پوست و زمان قوهای لال هستند؛ از رویدادهای تاریخی گرفته تا عشق‌های ممنوع، هر یک از این رمان‌ها جذابیت خاص خود را دارند! اگر قصد دارید درکنار مطالعه داستانی جذاب، با مضامینی عمیق و تأمل‌برانگیز مانند تأثیر جنگ بر زندگی، یافتن هویت و تضادهای فرهنگی آشنا شوید، پیشنهاد ما به شما 6 رمان معرفی شده در این مقاله است!

بررسی شرایط زندگی در شهر وان ترکیه در مجله زبان ترکی

زندگی در وان ترکیه: بررسی شرایط و هزینه‌های زندگی و کار در وان

آیا به‌فکر مهاجرت و زندگی در شهر زیبا و تاریخی وان ترکیه هستید، ولی از شرایط کار، زندگی و هزینه‌های این شهر اطلاعی ندارید؟ آشنایی با شرایط زندگی، هزینه‌ها و فرصت‌های شغلی، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موارد در تصمیم‌گیری شما است؛ وان با امکانات زندگی و هزینه‌های مناسب، مقصدی جذاب برای کسانی است که به‌دنبال یک زندگی جدید هستند. در این مقاله، به بررسی دقیق شرایط زندگی، هزینه‌های مسکن، حمل‌ونقل، مواد غذایی و فرصت‌های شغلی در وان می‌پردازیم؛ اگر می‌خواهید تصمیمی هوشمندانه و با آگاهی کامل برای مهاجرت بگیرید، با ما همراه باشید!

آشنایی با نام انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به زبان ترکی استانبولی

لوازم آرایش به ترکی استانبولی؛ لیست کامل با ترجمه و تلفظ فارسی

آیا تابه‌حال به‌دلیل نداشتن آشنایی با اصطلاحات لوازم آرایشی به زبان ترکی استانبولی، هنگام خرید با مشکلی مواجه شده‌اید؟! ندانستن نام وسایل هنگام خرید، بزرگ‌ترین مشکل همه افراد در سفر به ترکیه است! دانستن نام لوازم آرایشی و بهداشتی به زبان ترکی استانبولی تجربه خرید شما را بهبود می‌بخشد و ارتباط با فروشندگان را آسان‌تر می‌کند. با کمک این راهنمای جامع، شما با همه اصطلاحات و نام لوازم آرایشی و بهداشتی به ترکی آشنا می‌شود؛ پس منتظر چه هستید؟! با مطالعه این مقاله در چند دقیقه، از یک خرید راحت و بی‌دغدغه در ترکیه لذت می‌برید!

شرکت در آزمون ales ترکیه برای پذیرش در مقاطع کارشناسی‌ ارشد و دکترا

آزمون ALES چیست؟ آشنایی با شرایط، منابع و هزینه آزمون

آیا به‌ فکر ادامه تحصیل در مقاطع آموزش عالی ترکیه هستید، اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟ اگر قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارید، آزمون ALES اصلی‌ترین و ضروری‌ترین مرحله برای شماست. ازآن‌جایی‌که نمره این آزمون، معیار اصلی بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه برای پذیرش در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا است؛ آشنایی با ساختار امتحان، شرایط، نحوه ثبت‌نام، منابع خوب و هزینه آن اهمیت بالایی دارد. در این مقاله شما را با همه آنچه باید درباره آزمون ALES بدانید، آشنا می‌کنیم؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این امتحان موفق شوید و آینده تحصیلی درخشانی در ترکیه داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید.

همه چیز درباره بورسیه تحصیلی ترکیه در مجله زبان ترکی

شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه 2024؛ روش ها، هزینه ها و مدارک لازم

بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2024 فرصتی ب‌ی‌نظیر برای دانشجویان بین‌المللی است که به‌دنبال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور هستند. این بورسیه‌ها علاوه‌بر پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی، امکانات فوق‌العاده‌ای را نیز فراهم می‌‌کنند. اگر شما هم به‌دنبال بهره‌مندی از این فرصت هستید، باید با شرایط، روش‌ها، هزینه‌ها و مدارک لازم برای دریافت بورسیه آشنا شوید. در ادامه این مقاله، همه این موارد را به‌طور‌کامل بررسی خواهیم کرد. همچنین با انواع بورسیه و شرایط اخذ آن‌ها آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید تا به‌طور‌جامع با شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه 2024 آشنا شویم.

همه چیز درباره آزمون tys در مجله زبان ترکی

آزمون TYS زبان ترکی چیست؟ معرفی منابع و هزینه

آزمون ( TYS (Turkish Proficiency Test به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارزیابی‌های زبان ترکی، توسط موسسه Yunus Emre طراحی شده است تا سطح دانش و مهارت افراد در زبان ترکی را تایید کند. این آزمون به خصوص برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را دارند، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا اکثر دانشگاه‌های ترکیه نیاز به ارائه گواهینامه‌ای مبنی بر تسلط به زبان ترکی دارند. آزمون TYS که مطابق با استانداردهای بین‌المللی طراحی شده است. اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید باید در آزمون tys شرکت کنید. در همین راستا در ادامه این مقاله به بررسی کامل آزمون tys خواهیم پرداخت.

دوست داری همین امروز شروع کنی؟ دوره رایگان برات مناسبه

490.000توماندسترسی رایگان
ثبت نام دوره
مشاوره رایگان 0912 - 5192095

تمام حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به زبان ترکی می‌باشد.

سبد خرید

Empty cart هنوز هیچ دوره ای اضافه نکرده اید.